آسایش و راحتی

خانه شما سرمایه شماست،عایق کاری راه بسیار خوبی جهت حفاظت از این سرمایه گذاری در جهت ایجاد فضائی بهتر با آسایش مطلوب و کاهش هزینه ها از طریق صرفه جوئی در منابع گرمایشی و سرمایشی است.

اگر شما اطلاعات کمی در مورد عایق کاری دارید ما میتوانیم با اطلاعات ساده و جزئی شما را در این زمینه همراهی کنیم :

  1. آسایش بیشتر :

همه ما راحتی و آسایش را در خانه میپسندیم ولی این امر بدون عایق کاری امکان پذیر نیست،بسیاری از ما تجربه اتاق های سرد در زمستان و اتاق های گرم در تابستان را داریم که حتی مایل به گذارندن لحظه ای در آ ن نیستیم. تقریبا” نشتی هوا در خانه ها از طریق کف، سقف و دیوار ها حدود 30% می باشد،به همین جهت عایق کاری این مناطق یک نکته کلیدی جهت رسیدن به آسایش در خانه می باشد. (۱)

  1. شناخت مسیر نشت هوا:

نشت هوا در ساختمانها از طریق راههای گوناگونی اتفاق می افتد؛ نشتی هوا از طریق کف،سقف و دیوارها حدود 31% از نشتی کل را در بر می گیرد این مقدار در پنجره ها حدود 10 % می باشد ،توجه به این نکته مشخص میسازد که عایق کاری سقف ، دیوار و کف سه برابر بهتر و کارآمد تر از پنجره هاست.

 

  1. مزایای عایقکاری:

مقدار R-VALUE در دیوار های بدون عایق حدود 4 می باشد، با عایق کاری دیوارها می توانید این عدد را به R-13 تا R-19 ارتقا دهید. عایق کاری در سقف های شیب دار می تواند R_VALUE را تا 30 و یا حتی 49 ارتقا بخشد واین بدین معنی است : بیشترین عملکرد عایق حرارتی در دیوارها، سقف و کف می باشد که هزینه آن بسیار پائین تر از جایگزینی و تعویض پنجره است.

   ۴. ارزش ذخیره انرژی:

عایق کاری یکی از کم هزینه ترین راه های موثر جهت پایین آوردن هزینه های قبوض انرژی می باشد،در صورت داشتن یک عایق بندی مناسب می توان بیش از 50 % در مصرف انرژی ساختمان صرفه جویی کرد.

بعد از هدفمندی یارانه ها در کشور و بالا رفتن هزینه حامل های انرژی که همچنان به رشد تصاعدی خود ادامه می دهد، در آینده ای نزدیک عایق کاری ساختمان ها به منظور کاهش هزینه های انرژی امری بدیهی و اجتناب ناپذیر و جزء لاینفک شرائط ساخت وساز خواهد بود.

برخی اطلاعات در مورد کاهش هزینه های انرژی و مشوق های آن در آمریکا:

References:

  • https://www.energystar.gov/index.cfm?c=home_sealing.hm_improvement_methodology
  • Wall Street Journal http://www.wsj.com/articles/utilities-profit-recipe-spend-more-1429567463

http://www.imt.org/resources/detail/what-is-green-worth-unveiling-high-performance-home-premiums-in-washington